Kultur

Förslag om framtiden för Centrum för lättläst

Centrum för lättläst gör tidningen 8 Sidor
och lättlästa böcker.
Centrum för lättläst får pengar av staten
för att göra det.
Nu har det kommit ett nytt förslag
om hur Centrum för lättläst
ska fungera i framtiden.

Centrum för lättläst ska finnas kvar
men blir del av en myndighet som heter
Myndigheten för tillgängliga medier.
Böckerna och tidningen ska mest vara
för dem som har svårt att läsa
för att de har en funktionsnedsättning.

Centrum för lättläst ska inte bry sig
lika mycket om
barn och ungdomar i skolan
eller invandrare som håller på att lära sig svenska.

Men det är bara ett förslag.
Alla får säga vad de tycker om förslaget.

Här kan du läsa mer om det nya förslaget:

Nytt
förslag om centrum för lättläst

30 augusti 2013

Vad tycker du om nyheten?
Ingen kommentar än
Kommentarer och regler
Kommentera

Skriv din kommentar här.
Kom ihåg att följa våra regler.
Vi tar bort kommentarer som inte följer reglerna.

Skriv vad du tycker
om nyheten du just har läst.
Eller använd någon av
bilderna som visar känslor.

8 Sidor tar bort alla kommentarer
som bryter mot våra regler.

Skriv bara om sådant
som har med nyheten att göra.

Skriv ditt namn eller
kalla dig för något annat.

Men du får inte låtsas vara
en annan person som finns på riktigt.

Skriv inte elaka saker om andra.
Det gäller både personer,
grupper och religioner.

Fler liknande artiklar