Sverige

Politikerna i riksdagen. Foto: Malin Crona

Politikerna i riksdagen. Foto: Malin Crona

Centrum för lättläst ska stängas

Centrum för lättläst ska stängas.
Det bestämde riksdagen i dag.

Centrum för lättläst gör 8 Sidor
och lättlästa böcker och information.

Den 1 januari nästa år
ska Myndigheten för tillgängliga medier
göra Centrum för lättlästs jobb.

Men det är inte bra
om en myndighet
gör en tidning med nyheter.
Det tycker Socialdemokraterna,
Vänsterpartiet, Miljöpartiet
och Sverigedemokraterna.

De vill att regeringen? undersöker
om 8 Sidor ?kan bli en del
av? public service i stället.

Public service är ?Sveriges television,
Sveriges Radio? och Utbildningsradion.

Läs också:

Partierna tycker att lättläst är viktigt

Nu bestämmer politikerna om 8 Sidor

Partierna tycker olika om 8 Sidor

18 juni 2014

Vad tycker du om nyheten?
Ingen kommentar än
Kommentarer och regler
Kommentera

Skriv din kommentar här.
Kom ihåg att följa våra regler.
Vi tar bort kommentarer som inte följer reglerna.

Skriv vad du tycker
om nyheten du just har läst.
Eller använd någon av
bilderna som visar känslor.

8 Sidor tar bort alla kommentarer
som bryter mot våra regler.

Skriv bara om sådant
som har med nyheten att göra.

Skriv ditt namn eller
kalla dig för något annat.

Men du får inte låtsas vara
en annan person som finns på riktigt.

Skriv inte elaka saker om andra.
Det gäller både personer,
grupper och religioner.

Fler liknande artiklar