Kultur

Lättlästa böcker för nya svenskar

Bokförlaget Vilja gör
lättlästa böcker.
Nu ska förlaget börja göra
böcker för nya svenskar
som vill lära sig hur det är att
arbeta i Sverige.

Böckerna ska användas
i undervisningen i
svenska för invandrare, SFI.

– SFI behöver böcker
om hur det är att arbeta
i olika yrken, säger
Lina Nordstrand på förlaget.

I höst kommer sex böcker
som handlar om arbete.
Det är både faktaböcker
och påhittade berättelser.
Samira i kassan och
Tid för äldre är två av
böckerna som kommer.

8 SIDOR/TT


24 augusti 2017

Fler liknande artiklar

Vad tycker du om nyheten?